Місія школи з виховної роботи:
- формування і розвиток свідомої особистості з громадською позицією, готової до конкретного вибору свого місця в житті, здатної змінити на краще своє життя і життя своєї країни.
Завдання виховної системи:
- Виховувати дитину як громадянина країни, національно свідомого, життєво і соціально компетентного , здатного здійснювати самостійний вибір і приймати відповідне рішення у життєвих ситуаціях.
- Сприяти зростанню творчого духовного потенціалу особистості, розкриттю здібностей на кожному з основних етапів.
- Розвивати дитяче самоврядування як осередок самореалізації громадянського виховання.
- Стимулювати саморозвиток, самовиховання, самоосвіту учнів та розвиток їх життєтворчої компетентності через участь у реалізації проектів соціального та благодійного напрямків.
- Створення безпечного сприятливого простору для самореалізації особистості дитини.
- Спрямування виховної діяльності на реалізацію Концепції НУШ Стратегії національно-патріотичного виховання дітей та молоді.
- Оптимізація діяльності, щодо попередження правопорушень, негативних проявів молодіжному середовищі й активізації правового виховання.
Система виховної роботи гімназії забезпечує:
- активне залучення до процесу виховання батьківської громадськості;
- організацію методичної роботи з актуальних проблем виховання з педагогами, класними керівниками;
- розвиток активності школярів у різних видах діяльності та творчий розвиток здібностей, інтересів особистості у позанавчальній діяльності;
- згуртовування учнівських колективів навколо організації колективних творчих справ, участь у проектах;
- соціальну захищеність і підтримку учнів;
- співпрацю з дитячими молодіжними та громадськими організаціями, об’єднаннями, колективами;
- співробітництво з правоохоронними органами, соціальними службами з питань організації правової освіти, профілактичної роботи серед школярів;
- концентрацію сил педколективу за пріоритетними напрямками виховної роботи.
Виховна робота реалізується за напрямками:
- Національно–патріотичне виховання.
- Громадянсько–правове виховання.
- Фізичне виховання. Пропаганда здорового та безпечного способу життя.
- Еколого–натуралістичне виховання.
- Родинне виховання.
- Професійне, трудове виховання.
- Культурологічне виховання.
Кожний напрям відбито в річному плані роботи школи в доступному обсязі. Система виховної роботи спрямована на створення умов для розвитку для самореалізації особистості кожного учня.
Пріоритетним напрямком виховної діяльності гімназії є національно-патріотичне виховання. Домінуючими формами якого є уроки мужності, уроки- реквієми, уроки пам’яті
Виховна робота під час карантину та режиму воєнного стану проходить у формі челенджів, відеоуроків, віртуальних екскурсій, цікавих постів, інтернет-конкурсів.
Основні орієнтири виховання:
- ціннісне ставлення до себе;
- ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави;
- ціннісне ставлення до сім’ї, родини, людей;
- ціннісне ставлення до природи;
- ціннісне ставлення до праці;
- ціннісне ставлення до культури і мистецтва.
Принципи виховання:
- Свобода учня у виборі форми та міри власної участі у виховному – просторі.
- Заохочення учня до визначення власних цілей та завдань.
- Створення сприятливих можливостей щодо розвитку та здійснення життєтворчості учня.
- Врахування особистісних особливостей учня: його досвіду, рівня знань, здібностей, стилю життя.
- Обов’язковий самоаналіз та самооцінка власних результатів.
- Єдність школи, сім’ї, громадськості в просторі виховання.
Взаємодія сім’ї та школи:
Управління виховною системою здійснюється через конкретизацію цілей виховання, розширення видів діяльності, введення інновацій у виховний процес, діяльність соціально – психологічної служби розширення взаємодій з середовищем. Пошук сучасних шляхів і засобів виховання школярів здійснюється на засадах педагогіки творчості і становить одну із найактуальніших проблем навчально-виховного процесу Тому в комплексі визначено коло питань для пріоритетного вирішення сутності виховного процесу, функцій, які спрямовані на розв’язанні проблеми становлення творчої особистості.
У центрі виховного процесу є особистість – її нахили, здібності, потреби, інтереси, соціальний досвід, самосвідомість, характер. Уся виховна робота гімназії спрямована на кінцевий результат – випускника, який повинен володіти корисними якостями та вміннями.
Нормативно правові документи щодо організації виховної роботи у закладі:
- Конвенція про права дитини
- Закон України «Про загальну середню освіту»
- Закон України «Про освіту»
- Закон України «Про молодіжні та дитячі громадські організації»
- Закон України «Про охорону дитинства»
- Закон України «Про попередження насильства в сім’ї»
- Закон України «Про фізичну культуру і спорт»
- Декларація «Про загальні засади державної молодіжної політики в Україні»